startnummer ophalen - Reisverslag uit Kinunga, Rwanda van Jasper Keizer - WaarBenJij.nu startnummer ophalen - Reisverslag uit Kinunga, Rwanda van Jasper Keizer - WaarBenJij.nu

startnummer ophalen

Blijf op de hoogte en volg Jasper

20 Mei 2017 | Rwanda, Kinunga

Vanmorgen aardig op tijd wakker, maar goed geslapen vannacht: voor het eerst onder de klamboe. Bij het ontbijt hebben we een heel aardige Nigeriaanse jongedame(50) ontmoet. Aafke hoorde haar met iemand babbelen over startnummer en taxi en marathon. Contact gezocht en in een leuk gesprek geraakt met haar. We zijn gedrieën met de bus naar het Amahoro Stadion gereisd. De busreis is een feest op zich. Kleine busjes waar heel veel mensen in gepropt worden, maar dus wel met een ov-chipkaart! De busjes zijn flink goedkoper dan de taxi. Gezellig ook want horen en zien vergaat je wanneer de volumeknop van de radio op 10 wordt gezet. Wij vallen trouwens schijnbaar wel op want we worden goed bekeken onderweg. En een jochie raakte mij (Jasper) expres even aan. Vond hij interessant.
Startnummer en loopshirt opgehaald bij het mooie, erg goed onderhouden stadion. Het valt ons weer op hoe schoon en netjes het is hier in Kigali. Daar kunnen wij in Nederland nog iets van leren. Nog even geld gepind. Eerst lukte dat niet omdat het apparaat leeg was. Even met de manager gesproken en een paar minuten later kon ik 200.000 Rwandese franken uit de muur tappen. Gek genoeg werkt de bankpas niet, maar gelukkig de creditcard wel. Tussen de middag een broodje gegeten en melk gedronken. Daarna een heerlijk dutje gedaan. We willen morgen graag goed uitgerust zijn. Het is erg warm en als het morgen hetzelfde weer is, dan gaat de marathon extra zwaar worden. We houden contact met de Nigeriaanse Dayo en gaan morgenvroeg gezamenlijk met de taxi naar de start. Die taxi is hier om 06.15 uur en de start is om 07.30 uur. Vandaag doen we verder rustig aan en vanavond gaan we niet weer flessen bier van 65 cl leegdrinken.
Eén pilsje of wijntje moet wel kunnen .......