Rustig aan in Kigali - Reisverslag uit Kinunga, Rwanda van Jasper Keizer - WaarBenJij.nu Rustig aan in Kigali - Reisverslag uit Kinunga, Rwanda van Jasper Keizer - WaarBenJij.nu

Rustig aan in Kigali

Blijf op de hoogte en volg Jasper

24 Mei 2017 | Rwanda, Kinunga

Vandaag een vrij rustige dag. Vanochtend niet al te vroeg, maar wel voor 9 uur het ontbijt naar binnen gewerkt. Veel beleg hebben we niet: meestal een gekookt eitje, jam en honing. Vandaag was het ei gebakken en lekker gekruid en we hebben wat smeerkaas gekocht. Ook was er heerlijk gemengd fruit: banaan, verse ananas en passievrucht. Daarna zijn we naar het centrum van Kigali gelopen. Daar hebben we een uur over gedaan ook al omdat het alleen maar omhoog ging. In de citycenter was niet veel bijzonders te zien. We wilden graag met de lift naar de top van de Kigali Tower, maar verder dan de derde verdieping mochten we niet: niet open voor gewoon publiek. Jammer.
Wel hebben we van een heerlijke lunch genoten in een deze keer wat duurder restaurant.
De terugweg ging een stuk gemakkelijker en dus sneller. Na een half uur lopen waren we bijna weer te stee. Vlak bij ons hostel, waar allemaal kleine winkeltjes waren (kunst en handwerk) hebben Aafke en ik een mooi beeld gekocht voor in de vensterbank. Het past precies in de koffer en is wel wat zwaar. De maker van het beeld heeft het zelf naar ons onderkomen gedragen (10 minuten). We moesten namelijk proberen of het wel in de koffer paste. Het paste! Ik had bij de verkoper nogal wat van de prijs afgekregen, maar heb de kunstenaar zelf wat extra geld gegeven. Hij zou het niet tegen zijn baas zeggen.
Met de receptie van ons hostel heb ik afgesproken dat er morgenochtend 3 ontbijtpakketjes klaar liggen voor ons. Aafke, Dayo en ik gaan dan al om 05.00 uur op pad met privé-chauffeur Samyo. We gaan dan naar het Akagera National Park, aan de oostkant tegen Tanzania aan. Daar hopen we veel mooie natuur en wilde dieren te zien. Het wordt een lange vermoeiende dag, dus op tijd naar bed vanavond. Ik denk dat Ajax-Manchester United live op tv is hier, maar ik weet nog niet of we blijven kijken ....⚽️